You can design and create, and build the most wonderful place in the world. But it takes people to make the dream a reality.

Trainingen, presentaties & inspiratie

Gegeven door een ervaren team wat recent nog in jouw schoenen heeft gestaan.

Wil je jouw team graag inspireren en doordrenken met gastvrijheid? Of tips & tricks geven om lastige situaties met gasten op te lossen? We hebben het allemaal meegemaakt! Vol passie, enthousiasme en inspiratie staan wij te popelen om onze kennis en ervaringen met jullie te delen in onze trainingen en presentaties.

Onze trainingen zijn géén saaie theoretische verhalen, maar juist interactief en gevuld met onze eigen ervaringen. Gedurende de trainingen wordt volop gebruik gemaakt van wat jouw team dagelijks meemaakt en bezighoudt. Aan het einde van de dag loopt je team naar buiten vol inspiratie, kennis en handvaten om direct mee aan de slag te gaan!

Ons aanbod

Gastvrij en gastgericht. We gebruiken de woorden vaak in dezelfde context, maar toch is de betekenis héél anders. Gastvrij zijn is een waarde, dat zit in je. Gastgericht werken is iets dat je kunt leren. Maar voordat je gastgericht werken écht begrijpt, moet je gastvrij zijn tot in je poriën.

In deze training wordt dieper ingegaan op het begrip ‘gastvrijheid’. Dit doen we door vanuit een theoretisch startpunt te vertrekken, maar snel de overstap te maken naar praktijk. Het betreft een inspirerende en interactieve training, waarbij we ons laten leiden door de ‘guest journey’. We zoomen met de groep in op de reis van jullie gast en bekijken de diverse contactmomenten waar collega’s invloed op hebben. Hoe maak óf breek je tijdens deze contactmomenten de gastbeleving? Door op een interactieve wijze met de groep aan de slag te gaan, gaat gastvrijheid leven voor iedere deelnemer.

Deze training kan aangepast worden voor diverse lagen van de organisatie. We stemmen de inhoud af op de uitdagingen en wensen van de organisatie. Tevens is er de mogelijkheid om voorafgaand aan de training een mystery visit te plannen, zodat de training nog beter aansluit op wat er écht speelt in de gastreis.

Heeft jouw organisatie behoefte aan méér dan een ‘gastvrije speldenprik’? Onze trainingen kunnen onderdeel zijn van een gastvrijheidstraject, waarbij er opgevolgd wordt met ‘on the job’ coaching. Neem contact op voor meer info! 

Leisure is een dynamische branche. We werken met mensen en ontvangen veel gasten. Soms gebeuren er onverwachte dingen. Een klacht, een ongelukje, een gestolen knuffel of een botsing op de parkeerplaats. We kunnen onze operatie goed hebben ingericht, maar je kunt niet alles voorkomen. Je kunt echter wel leren hoe je met onverwachte omstandigheden om moet gaan.

In deze training nemen we je mee in de meest voorkomende externe omstandigheden, hoe je er mee om kunt gaan en hoe je een situatie voor de gast toch kunt ombuigen naar een goede ervaring. We gaan dieper in op omgaan met klachten, profiling en gastgericht handelen in een crisissituatie. Aan het einde van de training ben je voorbereid om zelfverzekerd dit soort situaties af te handelen.

De inhoud van de training wordt afgestemd op de behoefte en meest voorkomende situaties binnen de organisatie. Voorafgaand aan de training nemen we graag een kijkje in de bedrijfsnoodorganisatie, zodat de training nog beter aansluit op wat er écht speelt en voorkomt.

Heeft jouw organisatie behoefte aan méér dan een ‘speldenprik’? Deze training kan onderdeel zijn van ons ‘operationele excellentie’-traject, waarbij we een integrale aanpak hanteren met betrekking tot een vraagstuk of uitdaging.

Gastvrijheid is meer dan klantvriendelijk zijn. In deze inspirerende presentatie gaan we dieper in op het begrip ‘gastvrijheid’. Wat is gastvrijheid? Hoe draagt gastvrijheid bij aan het creëren van ambassadeurschap voor de organisatie? Hoe draagt gastvrijheid bij aan jouw werkgeluk als medewerker? Waarom zou ik gastvrij moeten zijn?

Deze presentatie zit boordevol met tips, tricks en eigen ervaringen. Aan het einde van de presentatie loopt het team geïnspireerd naar buiten, met jeukende handen om aan de slag te gaan. Men krijgt praktische handvaten om de gastbeleving binnen de eigen organisatie te versterken.

De presentatie ‘De kern van gastvrijheid’ duurt circa 75 minuten.

Investeren in je team én gastvrijheid levert het volgende op..

Jouw medewerkers..

  • Kennis van gastvrijheid: hoe maak óf breek je een gastbeleving?
  • Vanuit eigen praktijkvoorbeelden steviger in de schoenen staan
  • Meer eigenaarschap en verbinding
  • Gezien worden en onderdeel zijn van de organisatie, samen één doel
  • Zicht op de customer journey: een integrale kijk op de gastbeleving

Jouw gasten..

  • Voelen zich welkom én gezien en gaan jouw organisatie beoordelen met een 9+ voor gastvrijheid
  • Worden échte ambassadeurs van jouw organisatie; op een verjaardagsfeestje promoten ze spontaan!
  • Nemen mooie, warme herinneringen mee naar huis. Mensen onthouden wat ze voelden!

Jouw resultaat..

  • Harde cash: écht tevreden gasten besteden per capita meer, hoger percentage herhaalbezoek, lagere kosten door geoptimaliseerde processen
  • Harde resultaten: verbetering gasttevredenheidscijfers, NPS-score en andere (marketing)metrics

Mogen we jouw team komen inspireren, trainen en doordrenken met oprechte gastvrijheid?

Kunnen we je helpen?